A footbal és Magyarország!

Történ a minap, hogy baráti társaságban beszélgettünk a közelgő Román - Magyar footbal meccs  várható fejleményeiről. Nagyon más, más vélemények alakultak ki sőt késhegyig menő vitává alakult a jó barátok összejövetele. Abban mindenki egyet értett, hogy a magyaroknak lét kérdés megnyerni ezt a mérkőzést ahhoz, hogy hosszú évtizedek után újra részesei lehessünk a közelgő világbajnokságnak.
Mindnyájunk titokban reménykedett is abban, hogy a sport vezetés olyan válogatottat állít össze amely felveheti, feltudja venni a versenyt a románokkal Bukarestben.
Álmodozni, nagyon szép dolog az álom után az ébredés és a  realitás viszont nagyon borzasztó volt.
A mai kormány tízmilliárdokat áldoz a magyar labdarúgás technikai feltételeinek a megteremtésért,/ ezzel én magam abszulut de nem tudok egyet nem tudok egyet érteni/ ezekre a milliárdokra nagy szükség lenne a termelés bővítése és a foglalkoztatás szélesítése céljából. Nagyon sokat elfelejtik, hogy a nemzeti jövedelem bővítése a legfontosabb feladata a magyar gazdaságnak.
Visszatérve a labdarúgásra én messze egyet értek azzal, hogy a fiatal labdarúgóinknak lehetőséget kell teremteni az állóképességük a technikai fejlesztésük és nem útólsó sorban a jövedelmük magas szintű eléréséhez, ugyan akkor biztosítani kell, hogy a Magyar válogatottban a legrátermettebek szerepeljenek és ne azok akik éppen akkor rá érnek. Sajnos a külföldi foglalkoztatás egyben magával hoz egy klub fegyelmet azt, hogy a sérült játékos vagy játékosok foglalkoztatása ezeknek a kluboknak nem gazdaságos ezért is játszanak a magyarok a válogatottban mindig "kisasszonyos" footbalt. A klubokban kitűnően teljesítő labdarúgók a válogatottban úgy szerepelnek mintha "kölcsön" kaptuk volna Őket s ennek meg is van illetve lett az "eredménye".
Személy szerint én nagyon sajnáltam a szövetségi kapitányunkat és állítom, hogy ha egybe tarthatta volna az U 21 es válogatottat akikkel igen szép sikereket ért el  és azok a fiatalok szerepeltek volna a tegnapi válogatottban meggyőződésem, hogy győztek volna vagy legalábbis a titkon óhajtott döntetlent megtudták volna csinálni.
Ilyen szívtelen, erőtlen és semmit mondó játékot nem lehet játszani. Én is fociztam éveken át, igaz én nem erre tettem fel az életemet és nem is volt olyan képességem, hogy ezt tegyem. Mindig azt vallottam, hogy ki szabad kapni egy egy meccsen de az ember akkor is eltudja mondani mérkőzés után, hogy én mi igazán mindent meg tettünk a győzelem érdekébe sajnos most nem sikerült. Ez a magyar csapat ezt nem mondhatja el! Sőt olyan játékosok akikre mindig és mindenkor esküt tettem volna, hogy becsületesen küzd, harcol tegnap ezek az emberek is mind kiábrándítóan viselkedtek és játszotta. Volt képük a meccs után meg közelíteni azt a néhány száz vagy ezer Magyar Szurkolót akik félelmet is félre téve abban a pokoli stadionban " mertek" szurkolni. Egy szó mint száz gondolataimat Végh Antal már jól ismert szavaival élve/egy kicsit másként fogalmazva/MÉG MINDIG BETEG ÉS NAGYON BETEG A MAGYAR FOOTBAL/ és az ebből jól élők pedig dőzsölnek csak dőzsölnek, mert minél tovább betegeskedik a foci nagyon sok ember még nagyon sokáig jól fog élni belőle.
Lehet számolgatni, tervezgetni, ha így ha úgy lesz akkor még talán mégis lesz majd pót selejtező, nem akarok és nem is szeretnék vészjósló lenni, de szerintem a tegnapi nappal minden reményünk el szált. Most az kellene, hogy legyen a feladat, hogy egy teljesen  új emberekből új csapatot építeni erre van még idő s a jelenlegiket elengedni éljenek úgy ahogyan igény van még rájuk idehaza és a világban.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Részletesebb leírás a Reszegi név eredetről és a településekről....

Régi képek a korabeli falusi nép életéből a Horthy korszak Magyarországán!